Son zamanların en kaliteli oyunları arasında gösterilen ama
kötü yönetim nedeniyle bir türlü istediği başarıyı yakalayamayan Star Wars: The
Old Republic yeni gelen haberlere göre aktif oyuncu sayısını kaybediyor. Bildiğiniz
gibi 2011’in sonunda çıkan oyun çok uzun süredir geliştirme aşamasındaydı. Yaşanan
her eglişmeyle birlikte MMO sektöründe büyük yankı uyandıran SWTOR pre order
başladığı zaman asıl haberi ortaya çıkarttı. Pre order zamanı boyunca en çok ön
satın alma gerçekleştirilen oyun sıralamasında ilk sıraya yükselerek
oyuncuların oyuna ne kadar güvendikleri görüldü.
Yeni gelen haberler genel olarak 2 milyona yakın aktif
oyuncu ile başlayan oyunun şimdilerde 1.3 milyon aylık ödeme yapan oyuncusunun
olduğu ortaya çıktı. 400 bin kişiden fazla kayıp var ve bu çok büyük bir rakam.
Bunun sebepleri kişiden kişiye değişir elbette ama biz birkaç tane sıralamak
istiyoruz.
Oyunun teknik kısmıyla ilgilenen Bioware ve oyunun dağıtımı
ve oyun dışı kısımlarla ilgilenen EA ikilisi işleri zora sokuyor gibi
görünüyor. En başından beri bu durumun kötü olacağı konuşuluyordu zaten. Her kafadan
ayrı ses çıktığı düşünülürse oyunun kötü bir dönem geçirmesinde SWTOR’un iki
ayrı yetkilisi olması işleri zora sokan durumlardan biridir.
SWTOR çıktığı zaman sektördeki elbette en büyük rakip
yılların MMO’su ve 10 milyondan fazla aktif oyuncusu bulunan World Of Warcraft.
Böyle bir rakibe karşı ayakta durmak elbette zordur. Hele ki yeni çıkan bir
oyunda bug ve diğer hataların bolca olabileceği göz önüne alınırsa. Bug elbette
olacaktır önemli olan bu bugları kısa sürede düzeltmektir. Bioware nedendir
bilinmez oyun içi sorunları çözmekte çok geç kalınca bir sürü oyuncu kaybetti
zatem şu ana kadar gelmiş en büyük yaması olan 1.2 ‘de bile önceki sürümden
kalan bug olduğunu düşündüğünüz zaman Bioware’in başarısız olduğunu söyleyebiliriz.
1.2 yaması öncesi serverlarda ciddi bir oyuncu artışı
olduğunu görmek mümkündü. Yama geldikten birkaç gün sonra işlerin daha kötüye
gitmesi ise yine beklentilerin karşılanamaması manasına gelebilir. Verilen sözlerin zamanında
yerine getirilmemesi oyuncuları çılgına çevirmiş durumda.
Oyun çıktıktan birkaç ay sonra yapılan Raid liderli ile
toplantıda bir çok yenilikten bahsedildi ama en önemli olanları maalesef oyuna
hala entegre edilemedi. Cross server bunlardan en önemlisi. Cross server
olmayınca oyuncu sıkıntısı çeken serverlar daha da boşaldı. Flashpointler için
LFG sözü verilmesine rağmen hala bir gelişme olmaması insanları büyük sıkıntıya
sokan diğer mesele. Oyunun hikayesinin can daması olan Flashpointleri yapmak
LFG ‘siz işkenceye dönüşünce çok az insan bu zindanlara yöneldi. Bu durum oyunu
daha da sıkıcı hale getirdi.
Serverların şu sıralar gerçekten öldüğünü söylemek mümkün. Bazı
serverlarda oyunun en kalablık olan haritaları en kalabalık olan saatlerde bile
50 kişiyi geçemiyor. Bu kadar nüfus olan serverda cidden multiplayer oynuyorum
diyemezsiniz. Bu sorunun çözümü olan server transferleri yapılan açıklamaya
göre yaz başında yapılacak ama şu an ölü olan serverdaki insanların oyunu
bırakmaması için bize tek bir neden söyleyemezler maalesef.
Bildiğiniz gibi Diablo 3’ün çıkmasına yakın Swtor yönetimi
bütün aktif oyunculara ve belli başlı şartları yerine getirmiş oyunculara 1 ay
ücretsiz oyun süresi hediye etti. Bu durumda serverların bir nebze olsun
ücretsiz oyun süresinden kaynaklı dolu olması en azında insanların bedava
oynayabilecekleri oyunu bırakmamaları beklenirdi. Oysa hiçte öyle olması. Bedava
oyun süresine rağmen insanlar oyunu bırakmaya devam etti ve işte sonu. Aktif oyuncu
sayısı 1 milyon 300 bin rakamına geriledi. Umarım Bioware ve EA bundan büyük
ders alırlar.
Yorum Gönder